Od zawsze naszym priorytetem jest dobro dziecka.

Nasze przedszkole to placówka o wieloletniej tradycji. Każdego dnia dokładamy starań, aby Państwa Pociechy czuły się tu jak w domu. Chcemy zapewnić dzieciom bezpieczne dorastanie i umożliwić im wszechstronny rozwój, tak, aby wchodząc w szkolny etap życia były do niego dobrze przygotowane. Stawiamy na twórczość i kreatywność Waszych dzieci. Otwieramy je na świat i uczymy optymizmu.

slider image slider image slider image slider image slider image

Temat: Z wizytą u Pani doktor

Zajęcia 5

 

 

1) Rytmiczna rozgrzewka „W podskokach”

Uważnie słuchaj i wykonuj ćwiczenia zgodnie z instrukcjami.

FILM KLIKNIJ

 

2) Posłuchaj piosenki „Karetka pogotowia” z płytoteki Śpiewających Brzdący

Opowiedz:

  • jakie zdarzenia miały miejsce w piosence?
  • kto jeździ w karetce?
  • Jakie znasz numery alarmowe?

PIOSENKA – KARETKA POGOTOWIA - SŁUCHAJ

 

3) Praca z obrazkiem pt. „Numery alarmowe”

Popatrz na obrazek i powiedz jakie są numery alarmowe do poszczególnych służb.

Czy wiesz:

  • co oznacza numer 112?
  • kiedy dzwonimy na numery alarmowe?
  • jakie informacje są potrzebne gdy dzwonisz pod numer alarmowy?

numery alarmowe

 

4) Zabawa dydaktyczna pt. „Na pomoc”

Przygotuj: telefon, krótkofalówkę lub coś co ma cyfry i go zastąpi, zaproś do zabawy kogoś dorosłego

Aby nie pozostać w teorii, spróbuj przeprowadzić udawaną próbę rozmowy telefonicznej z dyspozytorem. Pytania do dzieci:

  • Co należy zrobić, widząc niebezpieczną sytuację?
  • Jaki numer wybrać?
  • Co trzeba powiedzieć?
  • Jakich informacji musisz udzielić?

Dziecko wybiera numer alarmowy i udaje rozmowę telefoniczną z dyspozytorem, w którego wciela się dorosły. Sytuacje groźne mogą być tworzone przez dziecko spontanicznie lub podpowiedziane przez ilustracje. Pamiętajmy aby dziecko przedstawiło się i wskazało miejsce, w którym się znajduje.

oparzenie  upadek z roweru  upadek ze schodów1   upadek z okna

5) Zabawa logopedyczno - ruchowa „ Zgłoszenia”

Przygotuj: kierownicę lub coś co ją zastąpi, np. plastikowy talerz, pokrywkę garnka lub koło wycięte z kartki papieru.


Dorosły jest dyspozytorem. Dziecko jest reprezentantem pojazdu: straży pożarnej, policji lub pogotowia. Dyspozytor przekazuje wezwanie pomocy i wybiera, który pojazd ma odjechać. Dziecko będące wybranym wozem wykonuje jedno kółko wokół pokoju, naśladując dźwięk wybranego samochodu.

Pogotowie – e -o, e – o, e – o;

Policja – i – o, i – o, i – o;

Straż – e - u, e – u, e -u;

 

6) Zagadki słuchowe „Co codziennie robię, by zachować zdrowie”

Słuchaj dźwięków z nagrania. Nazwij je i dopasuj obrazki.

NAGRANIE – DŹWIĘKI AKUSTYCZNE - SŁUCHAJ

karetkakichaniemycie rąkmycie zębówprysznic

 

7) Nauka piosenki pt. „Przyjazna osoba” do znanej melodii „Szczotka, pasta”

Posłuchaj melodii i powtórz słowa. NAGRANIE – PRZYJAZNA OSOBA - SŁUCHAJ

 

Fartuch, maska, stetoskop czerwony,

Nosi Pan Doktor, dobrze wyszkolony.

Wkracza zawsze gdy ktoś zachoruje,

W razie potrzeby recepty drukuje.

Bo to bardzo ważna rzecz,

          żeby zdrowie zawsze mieć!”             

 

 

8) Instrumentacja piosenki „Przyjazna osoba”

Przygotuj instrument muzyczny: np. tamburyn, grzechotkę lub jeśli nie masz zrób sam. Wrzuć do małego słoiczka kaszę lub ryż, zakręć i gotowe. Weź dwie drewniane łyżki i masz instrument gotowy. Lub jeśli masz drewnianą łyżkę i plastikowy talerz, także jesteś gotowy. 

Graj na instrumencie zgodnie z rytmem piosenki, spróbuj jednocześnie śpiewać.

NAGRANIE – PRZYJAZNA OSOBA - SŁUCHAJ

Powodzenia!