Od zawsze naszym priorytetem jest dobro dziecka.

Nasze przedszkole to placówka o wieloletniej tradycji. Każdego dnia dokładamy starań, aby Państwa Pociechy czuły się tu jak w domu. Chcemy zapewnić dzieciom bezpieczne dorastanie i umożliwić im wszechstronny rozwój, tak, aby wchodząc w szkolny etap życia były do niego dobrze przygotowane. Stawiamy na twórczość i kreatywność Waszych dzieci. Otwieramy je na świat i uczymy optymizmu.

slider image slider image slider image slider image slider image

Nasza TABLICA czeka!

 Temat: Miejsca letniego wypoczynku

Zajęcia 5

 

1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki "Lato"

Powiedz rymowankę: szeptem, z naturalnym natężeniem głosu oraz krzycząc:

 "Lato, lato na nas czeka,

razem z latem – las i rzeka"

 

pkt 1

2. Słuchanie wiersza H. Zielińskiej "Słońce"

Posłuchaj wiersza: 

wiersz

Rozmowa na temat wiersza:

  • O czym marzyło słońce?

 

3. Film "Wschód i zachód słońca nad morzem"

 Obejrzyj film przedstawiający dzień od wschodu do zachodu słońca na plaży w Białogórze.

OBEJRZYJ

pkt 3

 

4. Zabawa ruchowa rozwijająca sprawność i zwinność "Nad wodą"

Rodzic dzieli liną lub sznurkiem pokój na dwie części. Jedna część to plaża, druga to woda. Dziecko stoi na plaży i na hasło: "Do kąpieli" - przeskakuje przez linę i naśladuje ochlapywanie się wodą. Na hasło: "Pływanie" - naśladuje pływanie po morzu. Na hasło: "Plaża" – skacze raz na jednej, raz na drugiej nodze, przechylając jednocześnie głowę na boki – otrzepuje się z wody i usuwa ją z uszu. Na zakończenie zabawy kładzie się na plecach i opala.

pkt 4

 

5. Ćwiczenia w liczeniu "Babki z piasku"

pomoce: Sylwety babek z piasku KLIKNIJ

 Rodzic z dzieckiem wychodzą na podwórko, do piaskownicy. Dziecko wybiera sobie foremkę do piasku. Rodzic mówi dziecku zadania, a ono je ilustruje za pomocą babek z piasku i podaje wyniki. W razie niepogody można wykorzystać do liczenia podane "Sylwety babek z piasku" i zabawić się w domu.

babki pkt 5

  • Zrób cztery babki. Policz je głośno. Usuń dwie babki. Ile babek ci zostało? Policz je.
  • Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób jeszcze dwie babki. Ile masz razem babek? Policz je.
  • Zrób trzy babki. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek ci zostało? Policz je głośno, itd.

pkt 5a

6. Zabawa "Posłuszne wiaderka"

pomoce: wiaderko do piasku

Umieść wiaderko do zabawy w piasku w odpowiednich miejscach np.:

wiaderko pkt 6

  • Podnieś wiaderko prawą ręką do góry.
  • Postaw wiaderko obok nogi, po lewej stronie.
  • Postaw wiaderko za sobą.
  • Postaw wiaderko pięć kroków przed sobą.
  • Postaw wiaderko na stole.

7. Zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie "Babki z piasku"

pomoce: Sylwety babek z piasku KLIKNIJ

Dziecko z rodzicem udają się do piaskownicy. Zabierają ze sobą foremki, łopatki, grabki i wiaderka. Rodzic podaje zadania, a dziecko ilustruje je za pomocą babek z piasku, i podaje rozwiązania. Można wykorzystać do liczenia podane "Sylwety babek z piasku".

Ania zrobiła trzy babki z piasku. (dziecko robi trzy babki)

Potem zrobiła jeszcze jedną babkę. (dziecko robi jeszcze jedną babkę)

Ile teraz Ania ma babek? (liczy wszystkie babki)

babki 1 pkt 7

Tomek zrobił dwie babki z piasku. (dziecko robi dwie babki).

Potem zrobił jeszcze trzy babki. (robi jeszcze trzy babki).

Ile babek zrobił Tomek?

babki 2 pkt 7

 

Lenka zrobiła pięć babek. (dziecko robi pięć babek).

Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (rozsypuje dwie babki).

Ile babek zostało Lenie?

babki 3 pkt 7

 

Bartek zrobił pięć babek. (dziecko robi pięć babek).

Cztery babki niechcący rozdeptał. (rozsypuje cztery babki).

Ile babek zostało Bartkowi?

babki 4 pkt 7

Potem zadania próbuje układać dziecko, ilustruje je za pomocą babek z piasku.

 

8. Ćwiczenia logopedyczne "Na wakacjach"

 

  • Szum morza - dziecko naśladuje szum morskich fal, mówi: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu... i porusza odpowiednio rękami.
  • Rybki - dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybek – otwiera i zamyka ściśnięte usta.
  • Górskie echo - dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooo...
  • Owieczki na hali - dziecko chodzi na czworakach, naśladuje pasące się owieczki i baranki, co jakiś czas mówi: bee, bee, bee...

 

9. Słuchanie fragmentu wiersza H. Ożogowskiej "Na hali"

na hali pkt 8i

Posłuchaj wiersza "Na hali"

Na hali, na hali,

na zielonej hali

słychać, że już owce

górale wygnali.

 

Pasą się owieczki,

brzękają dzwoneczki,

lecą aż pod Giewont

góralskie piosneczki. (...)

 

Rozmowa na temat wiersza.

  • Gdzie pasą się owce?
  • Co to jest Giewont? (W razie problemu wyjaśnia rodzic).
  • Co mają owieczki?
  • Co leci pod Giewont?

 

Rozmowa na temat wakacji w górach.

  • Czy byliście na wakacjach w górach?
  • Co można latem robić w górach?

 

10. Zabawa z wykorzystaniem metody symulacji "Liczymy owieczki"

pomoce: Sylwety owiec KLIKNIJ

Rodzic przygotowuje sylwety owiec lub klocki tego samego kształtu i tej samej wielkości. Dziecko bierze pięć sylwet owiec lub pięć klocków, głośno odliczając. Rodzic opisuje sytuacje, a dziecko ilustruje je za pomocą sylwet lub klocków.

 

Baca miał pięć owieczek - dziecko kładzie przed sobą pięć klocków.

Trzy owieczki ostrzygł - odsuwa trzy klocki.

Ile owieczek do ostrzyżenia mu jeszcze zostało?

owieczki 1

Dziecko udziela odpowiedzi po policzeniu pozostałych klocków.

 

Baca miał trzy owieczki - dziecko kładzie przed sobą trzy klocki.

Dokupił jeszcze dwie młode owieczki - dziecko dokłada dwa klocki.

Ile ma teraz owieczek?

owieczki 2

Dziecko liczy wszystkie klocki i udziela odpowiedzi.

 

Baca miał pięć owieczek - dziecko układa przed sobą pięć klocków.

Cztery młode owieczki sprzedał znajomemu - odsuwa cztery klocki.

Ile owieczek mu zostało?

owieczki 3

 

Dziecko liczy klocki i udziela odpowiedzi.

 

11. Karty pracy

 

 

Dodatkowo: