Od zawsze naszym priorytetem jest dobro dziecka.

Nasze przedszkole to placówka o wieloletniej tradycji. Każdego dnia dokładamy starań, aby Państwa Pociechy czuły się tu jak w domu. Chcemy zapewnić dzieciom bezpieczne dorastanie i umożliwić im wszechstronny rozwój, tak, aby wchodząc w szkolny etap życia były do niego dobrze przygotowane. Stawiamy na twórczość i kreatywność Waszych dzieci. Otwieramy je na świat i uczymy optymizmu.

slider image slider image slider image slider image slider image

Nasza TABLICA jak zwykle czeka!

Czym podróżujemy na wakacje?

Zajęcia 5

 

 

1. Zabawa dydaktyczna "Jaki to pojazd?"

 

Posłuchaj wakacyjnej wyliczanki:

 wiersz

 

Rozmowa o pojazdach:

  • Czym dzieci jechały na wakacje?
  • Co musiały mieć, żeby jechać pociągiem?
  • Czym jeszcze możemy pojechać lub polecieć na wakacje?

Obejrzyj  i nazwij obrazki różnych środków lokomocji.

środki lokomocji do nr 1

2. Film edukacyjny  "Pojazdy - zdjęcia i odgłosy"

Obejrzyj zdjęcia i posłuchaj odgłosów różnych pojazdów.

Spróbuj nazwać te pojazdy.

OBEJRZYJ

 

 3. Zabawa artykulacyjna "Jedziemy na wakacje"

Rodzic pokazuje obrazek danego środka lokomocji, a dziecko naśladuje dźwięki, jakie on wydaje np:

Pociąg – puff, puff, puff...

Samolot – sssyyyyyyyy...

Samochód – brum, brum, brum...

Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń...

Autobus – ter, ter, ter...

 

4. Ćwiczenia w liczeniu "Pojazdy z figur"

pomoce: Figury geometryczne KLIKNIJ

Należy wyciąć figury geometryczne. Dziecko otrzymuje po cztery figury każdego rodzaju.

POJAZDY Z FIGUR

Ułóż z podanych figur sylwetę wybranego pojazdu. Nazwij swój pojazd.

Policz figury, których użyłeś do ułożenia pojazdu.

  • Popatrz i policz, ile użyłeś kwadratów?
  • Policz ile użyłeś prostokątów?
  • Ile użyłeś trójkątów?
  • A ile użyłeś kół?
  • Policz ile użyłeś wszystkich figur geometrycznych?

Dziecko liczy figury geometryczne.

 

5. Zabawy z figurami "O jakiej figurze mówię?"

Rodzic opisuje słowami dowolną, poznaną figurę, bez używania jej nazwy. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy figury i wskazanie jej na obrazku.

 figury do nr 5

 

6. Zabawa matematyczna "Liczymy figury w pętlach"

pomoce: Pętle z figurami KLIKNIJ

W pętli znajdują się figury geometryczne: trójkąty, prostokąty, koła i kwadraty.

pętla nr 6

  • Policz ile jest trójkątów?
  • Policz ile jest kół?
  • Ile jest prostokątów?
  • A ile kwadratów?
  • Ułóż działanie do tego zadania.

Dziecko liczy figury geometryczne i układa działanie:

 4 + 2 + 1 + 3 = 10

 Rodzic sprawdza poprawność wykonania działania.

 

druga pętla do 6

  • Policz ile jest trójkątów?
  • Policz ile jest kół?
  • Ile jest prostokątów?
  • A ile kwadratów?
  • Ułóż działanie do tego zadania.

 

Dziecko liczy figury geometryczne i układa działanie:

1 + 3 + 4 + 2 = 10

Rodzic sprawdza poprawność wykonania działania.

  • Ile jest wszystkich figur w pierwszej pętli?
  • Ile jest wszystkich figur w drugiej pętli?
  • W której pętli jest mniej lub więcej figur geometrycznych, a może jest ich tyle samo?

 

7. Zabawa ruchowa "Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem"

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju przy akompaniamencie np, grzechotki. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się zgodnie z poleceniem podanym przez rodzica, np.:

Zatrzymaj się przodem do okna,

... bokiem do biurka,

... tyłem do drzwi,

... na krzesełku,

... za krzesełkiem,

... z lewej strony krzesełka,

... z prawej strony krzesełka.

Po wykonaniu polecenia, rodzic sprawdza poprawność wykonania.

 

8. Ćwiczenia w liczeniu "Zabawy patyczkami"

pomoce: 10 patyczków lub klocków w trzech kolorach,

Cyfry i znaki matematyczne KLIKNIJ

Dziecko układa przed sobą patyczki według poleceń, a pod nimi działanie, które to ilustruje.

patyczki do 8

  • Ułóż przed sobą 6 patyczków niebieskich, dołóż do nich 3 patyczki czerwone, a potem dołóż jeszcze 1 patyczek żółty.
  • Jakie ułożysz działanie do tego zadania?

Dziecko układa działanie:

6 + 3 + 1 = 10

Rodzic sprawdza poprawność wykonania działania.

patyczki drugie

  • Ułóż przed sobą 9 patyczków, odsuń od nich na bok 4 patyczki.
  • Ile zostało patyczków?
  • Jakie zapiszemy działanie?

Dziecko układa działanie:

9 - 4 = 5

 Rodzic sprawdza poprawność wykonania działania.

 

Rozwiąż zadanie tekstowe:

 Mama miała 8 jabłek. 4 jabłka dała babci. Ile jabłek zostało mamie?

patyczki 3

Dziecko układa przed sobą 8 patyczków, 4 patyczki odsuwa na bok. Liczy ile patyczków zostało.

Układa działanie:

8 – 4 = 4

Następnie udziela odpowiedzi: Mamie zostały 4 jabłka.

 

9. Karty pracy:

Dodatkowo:

Karta pracy - Wakacyjny pociąg KLIKNIJ

Karta pracy - Pojazdy i ich cienie KLIKNIJ